Ja kör som katta ...sammanfattning


En sötis bild på Fille




Hmm ja vad har jag gjort egentligen ???

I fredags så åkte min underbara man iväg å mötte upp steve för å hämta Felix å medans han gjorde det så åkte ja å Katta å My till stallet
Testade en dressyr sadel på caprice .. vilket resulterade i att hon fick ett skav sår vid armbågen där hon är så himlans skänslig
Så dagen efter så testade jag en annan gjord som ja fick låna av en stall kamrat vilket inte gick heller ..
Sadlen passade så sätt förutom att den kanske va lite liten till mig i sitsen .. och så konstaterade jag att ja kan inte ha dressyr sadel med långa stroppar uten får ha med korta om det nu finns .. Inte vet jag eftersom ja inte har haft något att göra med dressyr sadlar så sätt..


Sen så begav vi oss hem å då blev mymy GLAD  ...MORMOR Å MORFAR stod ju å väntade på oss när vi kom hem på gården .. jisses att man kan höra en sån lycklig unge i bilen trodde jag inte . Hon har nog saknat dom för hon pussade å kramade å hade sig .. Å sen fick hon ju Givetvis sova med morfar i husbilen den natten .. Jisses va glad hon va å det va nog faktiskt en av de få gångerna jag har hört my VILJA gå å sova .. he he tjatade ganska friskt ..
Kvällen bestod av Felix mys å tjöt med mor å far i ett fullt satt hus . Jenny katta Kim Jimmy Petritz å pepsi .. å mor å far å ja å felix .. He he va lite trångt i mellan åt men det va så mysigt . Mamma å pappa bjöd på pizza å dom höll med mig om att den smakade himlans god .. Så när ni kommer till filipstad så måste ni testa Babylons goda pizzor .. MUMMA
Lördagen så åkte mor å far på förmiddagen eftersom dom skulle fortsätta upp till Norge å hälsa på min morbror ..Så tråkigt att ja inte kunde följa med upp då ja hade velat höra han spela ... hade varit såå skoj
men men får bli en annan gång
Sen va ja å my å felix å katta ut till stallet å sen när vi kome vet ja faktiskt inte vad vi gjorde men det va säkert kaffe :-) å Fille mys
Söndagen så åkte ja å Katta å lämnade Felix i svartå tror ja det va Saknar honom som fan . han va verkligen hur mys go som helst å pussas å kramas min lille gose plutt ..
Mamma älskar er verkligen bägge två ni är mitt hjärta å mitt liv .




På vägen hem sen så tog vi vägen in om Mc donald .. gottit
efter vi kommit hem så åkte vi ut till stallet å gjorde färdigt caprice sen bar det i väg hem å börja på med klippning å färgning
Katta klippte mig å jag klippte henne så färgade ja mitt å hennes å blekte slingor å i dag fortsatte ja med min blekning så ja kan få i mitt röda i håret som ja vill ha .. å vet ni NU är det där ...




Så så ser jag nu mera ut .. Tack Katta för klippningen och du Maddizz jag förstår dig .
Jag har träningvärk i mina armar i dag så ja kan ju förstå hur det är när man redan har värk ..

I dag har ja bara varit ut till stallet å släppt in Caprice å mockat å Katta hjälpte mig oxå .. He he himla roligt att ha med sig sällskap å hjälp .. Tack vännen .
Hmm du Jenny nu är det snart dags att du tar dig en stund på Caprice . jag vet ju att du vill .. hon är underbar att rida nu jue

Caprice i sitt nya stall.



Å i stallet så har vi ju mys kanin som hon är skötare på :-)
Lille skutt







Sen har vi ju lilla Ella som vi väntar smått på men än har det inte kommit något .. Just nu vet jag inte vart hon är men ute tror ja .. varit ute lite väl länge tycker ja ..
Hoppas bara hon inte har gått å lagt sig å kättlat någon stans
Schyssta nica posen


Lilla tjockisen


Sen ahr vi ju lilla Brolle som varit galen i att tugga på små skit nu dem senaste dagarna
å har sett att han har nog fasen dom väl polerade kulorna i stan :-)



Ha ha ha


sen har vi blivit bjudna på årets första jordgubbar av katta i dag :-)
me go grädde å socker .. jäklar i havet va gott det va !


My tyckte det va jätte gott ... åt som bara den ;-)
Nej nu kallar sängen ..
Tack alla för alla underbara dagar som ni ger mig :-)
Pöss pöss å söv gött .. för de ska ja
Baj Baj


Kommentarer
Postat av: ღ MONIXX ღ

Nej, såklart inte. Har bara haft fullt upp. Bloggen är oxå aningens åtsidosatt just nu.

kram

2009-06-16 @ 11:03:09
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Har du klippkort så jag ska minnas dig??

Mejl-adress (Bara för miiig)

Har du nån egen blogg?

Finns det något du vill säga mig?:

Trackback
RSS 2.0