Hmm ja hur va det nu med sanningen ....???

Satt å läste en blogg www.luckysunshine.blogg.se   å måste bara få ge svar på tal .. detta är ju helt sjukt jue ...

jag kommer att citera en hel del från hennes sida ...


Dagen vi började måla i stallet så hade jag sedan långt innan sagt till henne att hon skulle ta ner sina saker för att jag skulle börja i stallet och för att hon va uppsagd och hade inget i stallet att göra .. Hon betalade inte för sig å då blev hon liksom typ utslängd men fattade inte vinken direkt .. lite trög fattad ja ...
Sen att hon skulle ha funderat på att stalla upp hästarna hos mig i höst va inte aktuellt alls över huvudtaget eftersom hon inte va välkommen här igen .. Inte uppsagd för intet

Dagen hon flyttade sina hästar vågade hon inte ens säga till att hon skulle flytta så det va bara ren tur att jag va hemma å såg att hon hade kört i väg två st .. Så himla fegt att inte ens väga tala om att hon ska flytta ..
Visst nu gjorde det mig INGENTING jag va bara sååååå lättad över att äntligen bli av med henne ...Såååå guda gott :-)

Sen det här med målningen så tror jag inte att mitt ex står å själv gör färg ..eller ja ursäkta BETS till mig som är farlig å inte fan skulle jag å Monixx ha användt betsen i stallet om det vore farlig för våra hästar .. riktigt så dum  är ja inte ...Det roliga är ju liksom att det luktade ingenting och allt hade torkat dessutom när hästarna kom in på kvällen .. Betsen lucktade inte ens i hinken .. fy fan va ja flinade när hon skrev att det stank som en halv målarfärgs fabrik där inne ... Ja kunde hon nu känna något så hade hon nog näsan för nära mun ...
å det är ju klart jag gör massa bänd märken å skrap märken bara för att jag lossar lite skruv... hmm ja hur denna människan tar ner saker vill jag inte ens veta .. Å hur fan kan man vara så brutalt funtad å slänga ut skruv/torks på dyngestaden .. du är ju för fan en riktigt sjuk människa USCH ...

Å bäddarna togs ju ut bara för att du är så äckligt snål å inte har pengar så du inte kan slänga det utan måste ha med dig det till nästa ställe för du inte kan köpa nytt som din mor fick göra här !!!
usch äckligt ..

Å ja just det ja .. ni måste komma ut å kolla på min häst som jag inte har skott på 134 dagar ...  
 ha ha ha ha jag tror jag dör

 Å på tal om nöjda hästar så börjar jag ju undra på hur hon ser sina hästar som nöjda eftersom hon hade fyra stycken hästar som stog å trampade innanför grinden å ville in .. + att Max rymmde hela tiden .. ja men gud ja dom är ju skit nöjda ....Hade jag kunnat så hade jag släppt in dom .. men då hade jag nog blivit anmäld för ja något .. ha ha eftersom det nu va Någon som trodde dom kunde dra ner mig i skiten i tron om att mitt stall inte va godkändt .... Men men ack så fel dom hade !!!!!!!!!!  Jag hade ju själv tänkt att ta ut en kontrollant som kollade stallet men ja nu får jag ju faktiskt ta å tacka dom för att dom anmälde mig för nu fick jag ju det gratis ... inte dumt det inte .. tack tack


Hmm ja det va ju väldigt olyckligt att barna hade lekt med fodret .. va andra gången det hade hänt .. visst dom ska inte göra så men ja det händer .. Barn lyssnar ju på allt !!!!
men inte visste jag att du utfodrade dina med KORN ??!?!?! eftersom det va mestadels korn dom hade tagit av ..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp. Den betsen du fick är helt ofarlig för hästar.

Mycket passande i stall.

Hur många år har han jobbat med att blanda färg på detta väletablerat företag?

11, 15..? minns inte.

Men jag vet att han vet exakt vad han pysslar med.

De flesta stall jag har stått i har nog inte ens tänkt på vad som sitter på väggarna överhuvudtaget.

Och det är långt ifrån alla som använder vattenlöslig färg i sina stall.

Så du verkar ha tänkt noga på hästarnas bästa.

2009-04-21 @ 14:21:13
Postat av: kringlan

hej hej mvh kringlan

2009-04-21 @ 16:32:09
Postat av: Anonym

Jag tycker att vederbörande (Luckysunshine) har spårat ur lite väl nu.

Det var nog detta folk (även vi) menade med att det skulle bli ´problem´. :-)

Men stå på dig.

2009-04-21 @ 17:36:39
Postat av: Anonym

Glöm inte att kräva referenser nästa gång du ska hyra ut till någon annan.

De kan nog fylla ett bra syfte i många fall.

Det kommer jag alltid tänka på i framtiden efter denna historia.

Tur att hon har flyttat nu så du får lite lugn och ro i stallet.

2009-04-21 @ 19:02:01
Postat av: Jenny

Var glad nu gumman att du slipper dem! Måste säga att ja skrattade gôtt när ja såg hennes ben :-P Kyss

2009-04-21 @ 19:18:28
URL: http://stridsgudinnan.blogg.se/
Postat av: Katta

Fan ja KRÄVER verkligen ett kort =) har nog aldrig sett ett par hovar som inte bleve skodda/verkade på 134 dar ;) HAHAHA!! Vilket liv människan måste ha :S

Är så glad för din skull att du är av me sattyget! O håller me en av ovanstående, kräv referenser om de kommer nån du inte känner som vill hyra in sig. Verkar o va lika så bra så man slipper dessa sinnessjuka varelser!!



När kommer du hit då? var de denna helg eller skulle ni va i nässjö då?

2009-04-21 @ 21:55:26
URL: http://kaatitsy.blogg.se/
Postat av: lM

Hej

Har läst i både din och denne andres blogg och kan inte göra mer än att skratta

Skrev denna kommentar på den andres blogg!

Jag kunde inte hålla mig eftersom jag själv besökte stallet samma dag som det målades.

"

Hej

Ganska underhållande läsning detta får man ta och säga!

Kan ju informera dina läsare att den så kallade "betsen" varken va klabbig eller luktade när jag var där på eftermiddagen. Somsagt underhållande läsning.

Verkar svårt att hålla sig till sanningen ? Eller ja personen ifråga verkar ha ett luktsinne som inte finns på denna jord inte vet jag :S

Jag tror ju heller ej att merparten utav de andra i stallet ens kommer på tanken att ha sina hästar inne om det fanns en chans på att den hade påverkat som påstått

"Men ångorna som blev av den var tillräckliga för att ge mig och Tobbe en ordentlig huvudvärk."



Som sagt underhållande läsning.

vill ni säga ngt till mig så kan ni ju svara på eposten."



//Lm

2009-04-22 @ 00:11:30
Postat av: Katta

Ok. Hade hemskt gärna hakat på ner men vi har ju västerås utställningen på lördag så denna helg passar tyvärr inte :'(

men får ju lov o komma ner o hälsa på snart!!

Är ju såå grymt nyfiken på hur stallet ser ut nu me.

Sist ja såg de var de ju bara 2 boxar o knappt någe lyse ;p



Kramar

2009-04-22 @ 00:39:41
URL: http://kaatitsy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hoppas att personen har klara belägg för det påtalade.

Ganska fräckt att göra som hon har gjort.

Och glöm aldrig att det finns alltid 2 sidor av ett mynt.

2009-04-22 @ 08:33:31
URL: http://haringen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag undrar om "Jenny" hade skrattat lika gott om det hade varit någon av hästarna som hade gått ner sig, de hade kanske inte kunnat ta sig upp själva.....?????

2009-04-23 @ 14:32:02

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Har du klippkort så jag ska minnas dig??

Mejl-adress (Bara för miiig)

Har du nån egen blogg?

Finns det något du vill säga mig?:

Trackback
RSS 2.0