Fixat å Donat

Ja i dagarna så har ja mest varit hemma å fixat . Jag å sofia va å hämta spån så nu har ja spån hemma för en bra tid ... Så himla skönt å sen efter vi varit å hämtat det så åkte vi å hämtade Billys vagn gick himla smidigt å bra !!
Efter det så åkte vi in å tog oss en pizza här hemma å sedan gick vi ut å gjorde stallet .. så allt va färdigt så körde jag hem henne sen  Va ju bara att ta in dom sen .. gottit . Jag hade tänkt att rida Bojjan men ja va så trött å sleten efter att ha konkat på dessa spån balar blev ju 36 st att lyfta av kärran .. tur att man fick hjälp med att lasta på dom med truck värre va det ju när Fia å ja skulle bära av dom .. Men men va gör man inte för sina hästar :-)
Hmm ja sen va vi ute å körde Billy en sväng    My tyckte det va Jätte skoj . .Sofia gick å tömkörde max när vi va ute me så roligt att få sällskap .. och JA jag kan sela en häst å köra häst med tanke på vad jag gjort dom senaste tre åren ......Finns inte på så många sätt man kan sela en häst Men men ja då får hon tro så .. visst det är ju roligt att hon vill vis ahur an gör men ja är ju liksom inte född i fastun heller
Å varför skulle han itne vara hel å fräsch för .. Om man nu har så svårt för att ha hästen utlånad så kanske man ska fundera på å ta hem han igen för jag vill då inte bli baktalad eller trodd om att ja inte kan ta hadn om honom..
Men men får se hur det blir med alles

Annars så kom Fille pille hem igår mysigt .. tyvärr så va klockan ganska sent så det va typ bara för han att vara uppe en liten stund å sen lägga sig . Fick lite mys gos i alla fall .
I dag vaknade han vid halv sju å så tog ja upp han i min säng å han tyckte det va sååå mysigt att få gosa lite han ville verkligen gosa .. han riktigt tryckte ner huvudet mot kudden brevid mig . :-) så gottit :-)
I dag ska ja nog jobba lite för att inte ha så mycket nästa vecka .. å få ihop lite pengar .
I går va ja å levererade det jag hade här hemma .. gott å få iväg det .
Men det stämde inte alls i antalet ..  Skulle varit 74 men så va det 72 st . Sen så hade ja inte fått knappband till alla utan det fattades tio st och dom va gjorda på fel sätt så ja fick sätta dit dom på ett annat sätt .. fattar inte hur visa människor räknar .. kan verkligen inte förstå det . Men men det gick bra i alla fall
Ahhh vad ja längtar till nästa helg ..
Har bytt helg nu så ja har barnen i helgen i stället.... så vi kan hitta på lite om vi känner för det .. Ska bli så skoj å få träffa Hilding å Dundra flundra :-)     varför ska tiden gå såååå sakta för när man verkligen vill något .. suck suck
Loppan löper ju så Brolle har ju minst sagt varit hel tokig nu i tre dagar .. Är Loppan inne i buren så ska han bryta sig In i den å sitter han i buren så ska han bryta ut ur den Ylar som jag vet inte vad .. piper å gnäller .. men men det är väl charmen med att ha en hane å tik ...
Längtar tills Monixx flyttar hit sin häst me så man får se henne lite oftare ska bli skoj å få hit henne.. Så ska vi fortsätta med lösdriften ... inte så mycket kvar att göra  nu ... Så hoppas vi på att det blir så mjukt i marken så vi får ner lite stolp där Billy å max ska gå ..
Nej nu ska ja sätta på lite kaffe men nu har ja gett er en uppdatering om alles ..

Jo glömde ju att ja klippt Felix å han blev sååååååååååååååååååååååååå söt ... Å fick Godkänt av hans föräldrar T.O.M.  :-0
Ska se om ja kan få ett kort på han å lägga ut här sen
Kram Kram Baj Baj

Kommentarer
Postat av: jelix

hejsab sis !! hur är det i skogeen !! här är det bra ! ska spela innebandy match idag !! vid ett så nu sitter jag här själv pelle å barna har åkt till skogen för att grilla korv å mysa lite ! ville oxå men hade inte hunnit !

kramkram kom för bi en sväng om du är uppe nu

2009-01-24 @ 11:09:27
URL: http://ielix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Har du klippkort så jag ska minnas dig??

Mejl-adress (Bara för miiig)

Har du nån egen blogg?

Finns det något du vill säga mig?:

Trackback
RSS 2.0