Hmm ja kollat priser

Jag har suttit å kollat upp lite priser å så vad ja ska ha till sadelkammaren och vad som behövs mer å allt
Nu ska ja gå ut å kolla å se hur ja ska bygga å mäta på hur mycket det går åt av varje sak .. Gips Isolering å Skruv å ja allt ..
Ska bli litte roligt å se om ja lyckas eller ej .. he he kanske slutar med att hela skiten blåses ur ..men men ja ska ge det ett 100% -igt försök i alla fall .. är så trött på att inte ha värme där inne å sen ska ja köpa bygg plast å sätta upp över så inte värmen går rätt ut i stallet ..
Å i dag har ja ringt till bonden å kollat om bete å lite .. han hade inte något bete att släppa till mig men ja ska höra med grannen å se om han har något han kan släppa till mig kanske .. å sen har ja fixat med gödsel högen så det kommer att bli utkörd till nästa höst på min betes vall.. Hoppas å få lite bättre bete å det tyckte han lät bra annars kunde han tänka sig att köra ut det nån annanstans .. Tyvärr kostar det ju lite men det tar jag för jag har ju liksom i nte nån annanstans att göra av det !! Så nu får det bli knöka fullt där ute så det får ligga å brinna lite me Sen har ja kollat så ja kan köpa fler balar av han nu i vinter .. skönt då får jag det hemkört å levererat ...Jag har varit kanon nöjd med dessa balar .. Mycket i dom å fin kvalitet .. Inte för blött å inte mögligt eller dylikt ..bra torrsubstans i det Han sa att han hade flera sånna balar som han kunde sälja till mig .. så himlans bra :-) Skönt å slippa oroa sig om att man inte har nån att köpa av .
Nästa vinter kanske vi ska köpa av han eller en annan som inhyrningen har kontakt med å köper av .. Hoppas man kan boka så pass mycket så man har hela vinterna hemma typ .. Jag har ju plats för det är ju bara att ja ska ha upp det ..
Hmm måste funta lite på hur det ska gå till :-) ja har ju en ide om att man kan ställa dom på min kärra å backa upp dom med traktorn på logen å putta av dom sen där uppe .. Visst där jag haft dom nu har ju varit bra men det blir det inte sen när sadelkammaren är byggd för då kommer ja inte åt det alls så smidigt utan måste gå runt hela stallet ,,,,, inget alternativ ....

Men men nu ska ja gå in i duschen .. baj baj på er alla


Kommentarer
Postat av: Monixx

Ska bli så skönt när allt är fixat och ordnat både med hästar och allt annat. Just nu känns det bara.. bläää, rent ut sagt. Tänk om jag kunnat trolla?



Menar du köpa hösilage av S-Å sen? Det vet jag inte om vi kan. Tveksamt tror jag. Men du kanske menade någon annan?

Kräm

2009-01-18 @ 17:39:30
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Monixx

Hörru du!

Det börjar bli dax nu igen att blogga lite va?! ;-)

Kram

2009-01-22 @ 12:48:23
URL: http:// monixx.blogg.se/
Postat av: mamma

Du nu får du allt blogga lite eller gör du inget o händer det inget hos dig???

2009-01-22 @ 22:04:44

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Har du klippkort så jag ska minnas dig??

Mejl-adress (Bara för miiig)

Har du nån egen blogg?

Finns det något du vill säga mig?:

Trackback
RSS 2.0