Hmm ja ström löst å Kärror i hagen

Ja i dag vaknade jag å körde in My till dagis å sen åkte ja till mor å hämtade lite jobb å sen så bar det hem igen ,
Hästarna fick gå ut en stund men tog in dom igen vid tolv tiden för det blåste som fan ute å ett par stolp hade blåst ner å inte dom i mot .. Sen när ja skulle gå ut å ge dom lite lunch så såg jag detta





Den hade blåst i från stallet å ner dit .. som tur är så tror jag ju inte den gått sönder eftersom det är hyresvärdens släp .. Fan va pinsamt det hade varit ...Usch usch
Men nu står den där så fint å jag får i nte bort den .. den står på en sten som låg i stenröset där på kanten ...

Hmm ja skulle ha jobbat i dag men va då strömlös .. Så i morgon ska ja åka till mor å jobba i alla fall .. sy dom som i nte är färdiga å sen overlocka det .. Alltid sån otur .. varför kan dom inte uppfinna trådlöst ström .. guuuu så smidigt det hade varit .. Hmm kanske finns .. Inte fan vet ja i alla fall .. det va bara måttligt irriterade å inte kunna jobba
Så nu har ja varit ute en sväng å försökt få tag på min kära bror som kanske kan komma å hjälpa mig å få bort kärran där i från
Annars så kan ja inte släppa ut hästarna i morgon tror ja ju inte .. eller kanske jo det går nog .. men den ska ju itne stå där så fint

Helgen som varit har ja inte gjort så mycket .. flyttat hem maskinen hit SKÖNT å sen har ja jobbat ..
Lördags skulle ja rida å helvete vilken ridtur det blev .. han hade stått i två veckor så jag fick in foten i stigbyglen å sen jävlar bar det i väg så ja fick tag på sadlen mellan knäna en fot i byglen å försöka hålla balans å få stopp på eländet .. som tur va så hade jag mycket god balans så ja höll mig kvar å fick stopp på han men det va liksom inte nog utan han små bralla å bocka å ja ren rodeo hade jag ... '

Givetvis tappade han en sko med sina bocka språng så nu kan jag inte rida han å dagen innan detta hände så hade steve precis slått dit en sko ... så nu tappade han den andra fram ...SUCK SUCK
Helgen som kommer här nu ska ja få FIN främmat .. he he ska blli riktigt roligt saknat er verkligen å ska bli spännande å träffa dom andra me :-)
Ska bara ordna lite sov platser tror ja .. För inte vill ni ligga i stallet ..Kallt å hårt å liga på hösilage balar ;-)
Hmm synd att ni inte kan stanna längre tycker ju ja ..
Vi får fixa en hel vecka .. tränings vecka med alla vovvarna här hos mig skulle ju vara skoj .. till gång till underbara spår marker har vi ju å liten apell plan me ;-)
Nej nu ska ja gå å klä om å åka in å hämta dottra min

Kram på er alla .. hoppas dagarna går fort nu ;-) :-)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju snyggt, där står den ju bra. hihi

2008-11-10 @ 18:18:21
Postat av: Elizabeth

Linuz å Putte har varit här å dragit upp den med

Puttes bil..Så nu står den på plats igen :-)

2008-11-10 @ 20:04:14
Postat av: jelix

tja ..den stod fint den .. tur att ni fick upp den !! hur är det annars då?? allt bra ? här är det lugnt .. som vanligt .. vi häller på att renovera kevins rum det ska bli roligt när vi kan börja tapetsera !! nu är det bara jobbiga saker som att dra el å gipsa ... hehe ha det gött kram kram !

2008-11-10 @ 22:31:24

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Har du klippkort så jag ska minnas dig??

Mejl-adress (Bara för miiig)

Har du nån egen blogg?

Finns det något du vill säga mig?:

Trackback
RSS 2.0